UWAGA: co do zasady nie stosujemy dla transakcji występujących od 1 listopada 2019 r.
1) Uzupełnianie Danych Podstawowych
Dane podstawowe(1) oraz dane kontrahenta(2) uzupełnia się tak, jak w przypadku innych dokumentów kosztowych - zgodnie z informacjami znajdującymi się na dokumencie źródłowym.
2) Wybór Kategorii
Kategoria: Materiały
Jeżeli zakupione materiały zostały zakupione na potrzeby przedsiębiorcy (użytek własny) oraz prowadzonej przez niego działalności, taki zakup zazwyczaj będziemy klasyfikować jako "Zużycie materiałów".
W celu ewidencji ww. operacji należy posłużyć się:
Towary handlowe:
W przypadku gdy koszt dotyczy towarów handlowych (zatem towary dla dalszej odsprzedaży), należy zmienić kategorię, na odpowiadającą towarom handlowym.
Grafika przedstawiająca podkategorię VAT odwrócony dla towarów handlowych wygląda identycznie jak dla "Zużycia materiałów."
3) Opis transakcji - pozycje
W pierwszej kolejności wpisuje się nazwę produktu (4).
4) Przykład
UWAGA: Jeżeli właściwą stawką podatku VAT jest inna stawka np: 8%, należy wybrać w takim wypadku stawkę właściwą. Jeżeli mają Państwo wątpliwość odnoszącą do stawki podatku, warto w takim wypadku skontaktować się z Krajową Informacją Podatkową działającą przy Ministerstwie Finansów pod numerem 22 330 03 30.
