Fakturomania to intuicyjne oprogramowanie zaprojektowane z myślą o małych spółkach z o.o. oraz prostych spółkach akcyjnych. Idealnie sprawdza się w obsłudze mikroprzedsiębiorstw, które rozliczają się 9% stawką podatkową CIT. Naszym celem jest maksymalne, czasami wręcz zabawne uproszczenie pełnej księgowości i umożliwienie samodzielnego prowadzenia księgowości online zgodnie z obowiązującymi przepisami.
SPIS TREŚCI
1) Księgowość dla mikro spółek z o.o. oraz prostych spółek akcyjnych
2) Kto nie skorzysta z Fakturomanii?
3) Najważniejsze funkcjonalności
5) Czy Fakturomania ma bazę wiedzy, samouczki lub tym podobne materiały?
6) Jaki jest koszt programu do pełnej księgowości?
Prosty program do pełnej księgowości online
Fakturomania to nie tylko narzędzie służące rozliczeniu pełnej księgowości online, ale też obszerna oraz starannie przygotowana baza wiedzy, w której znajduje się wiele materiałów poświęconych tematyce prawno-podatkowo-księgowej. Fakturomania to zgrany zespół księgowych, prawników oraz programistów, z którym można się skontaktować w celu otrzymania wsparcia technicznego lub księgowego.
Wśród naszych materiałów odnaleźć można instrukcje omawiające w jaki sposób prowadzić księgowość i rozliczenie spółki z o.o. od A do Z - tj. od założenia segregatora księgowego zaczynając, a na sporządzeniu sprawozdania finansowego z zeznaniem rocznym kończąc. Znajdują się w niej również artykuły omawiające jak się do prowadzenia spółki z o.o. przygotować oraz jak ją zorganizować, jak ugryźć spółkę od strony podatkowej oraz od strony ZUSu, jak ją zarejestrować oraz jakie są obowiązki związane z jej prowadzeniem.
1) Księgowość dla mikro spółek z o.o. oraz prostych spółek akcyjnych
Fakturomania została stworzona dla małych spółek z o.o. lub prostych spółek akcyjnych prowadzących działalność usługową lub handlową na terenie Polski. Nasze narzędzia najlepiej sprawdzają się przy rozliczeniach obejmujących do 40 dokumentów miesięcznie. Księgowość dla takich podatników jest po prostu łatwa i przyjemna.
Ponad 95% naszych Użytkowników to mikro przedsiębiorcy, których statystyczne miesięczne rozliczenie oscyluje w granicach do 30 dokumentów. Z tego względu Fakturomania jest optymalizowana właśnie pod kątem takiej wielkości działalności, tak aby każdy, niezależnie czy jest księgowym czy przedsiębiorcą samodzielnie prowadzącym rozliczenie, mógł z nami w sposób przystępny i prosty rozliczyć taką mikro sp. z o.o. lub prostą spółkę akcyjną.
Posługując się terminologią prawną, Fakturomania wspiera prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek mikro w rozumieniu ustawy o rachunkowości (art. 3 ust. 1a ustawy) oraz posiadających status małego podatnika w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 4a pkt 10 ustawy o CIT).
2) Kto nie skorzysta z Fakturomanii?
Z naszych rozwiązań nie skorzystają przedsiębiorcy prowadzący działalność o charakterze produkcyjnym, deweloperskim, inwestycyjnym lub transgranicznym. Nasze narządzie nie jest też odpowiednie dla podatników korzystających z CITu estońskiego, zawierających transakcje walutowe lub związane z zyskami kapitałowymi (przykładowo inwestycje w kryptowaluty, papiery wartościowe, akcje, udziały, wierzytelności czy zyski innych osób prawnych - tj. przychodów, o których mowa m.in. w art. 7b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych).
System nie jest również odpowiedni dla podmiotów, które posiadają udziały w innych osobach prawnych lub wspólnikami są osoby prawne, lub w których występują transakcje transgraniczne w tym podlegające procedurze OSS lub IOSS za wyjątkiem transakcji zakupowych - WNT (zakup towaru z rynku Unii Europejskiej) lub importu usług (najczęściej reklamy portali społecznościowych).
3) Najważniejsze funkcjonalności
Przede wszystkim zgodne z ustawą o rachunkowości, dostosowane do zmieniających się przepisów podatkowych rozliczenie księgowe. Aplikacja Fakturomanii umożliwia rozliczenie podatkowe podatników prowadzących księgi rachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości. System jest zawsze na bieżąco aktualizowany, tak aby zapewnić rozliczenie zgodne z często zmieniającymi się przepisami podatkowymi.
a) Uproszczony model magazynowy
Fakturomania wprowadza uproszczony sposób zarządzania stanami magazynowymi, który idealnie odpowiada potrzebom mikroprzedsiębiorstw. Dzięki niemu Użytkownicy mogą w prosty sposób dokonywać rozliczeń na podstawie wyników inwentaryzacji z okresów rozliczeniowych (miesiąca/kwartału).
Takie uproszczenie znacznie ułatwia księgowość i wynika z art. 17 ust. 2 pkt. 4 UoR, w którym to jest mowa o odpisywaniu w koszty wartości materiałów i towarów na dzień ich zakupu lub produktów gotowych w momencie ich wytworzenia, połączonego z ustalaniem stanu tych składników aktywów i ich wyceną oraz ewentualną korektą kosztów o wartość tego stanu.
W systemie znajdują się specjalne kategorie do zarządzania towarami handlowymi, co czyni cały proces intuicyjnym i wygodnym.
b) Moduł kadrowy
Moduł kadrowy w Fakturomanii to półautomatyczne rozwiązanie, które pozwala na generowanie dokumentów związanych z rozliczeniami kadrowymi. Idealnie nadaje się dla przedsiębiorstw, które zatrudniają osoby na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak:
- Umowa o dzieło (z 20% lub 50% kosztami uzyskania przychodu),
- Umowa zlecenie (z 20% lub 50% kosztami uzyskania przychodu),
- Umowa licencyjna (bez lub z 50% kosztami uzyskania przychodu),
- Uchwała o wynagrodzeniu z tytułu aktu powołania,
- Powtarzające się świadczenia niepieniężne,
- Umowa o praktyki absolwencki oraz
- Umowa o pracę.
Warto jednak zauważyć, że moduł kadrowy jest zoptymalizowany pod kątem prostych rozliczeń i nie obsługuje bardziej skomplikowanych przypadków, takich jak rozliczenia związane z chorobą, macierzyństwem czy benefitami pozapłacowymi czy obsługą akt osobowych.
Z uwagi na bardzo liczne obowiązki związane z rozliczeniem umowy o pracę (np: badania lekarskie, akta osobowe, teczki wynagrodzeniowe, ewidencja czasu pracy, teczki urlopowe, L4 itp.) - w przypadku braku posiadania doświadczenia z rozliczaniem pracowników, tę formę zatrudnienia zalecamy powierzyć prowadzeniu kadrowej.
c) Generowanie dokumentów ZUS i PIT
Dokumenty ZUS
W Fakturomanii użytkownicy mogą w prosty sposób generować dokumenty wymagane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). System przygotuje rozliczenia na podstawie naliczonych wynagrodzeń w każdym miesiącu. Oferowane funkcjonalności obejmują:
- Przygotowywanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
- Tworzenie raportów oraz dokumentów niezbędnych do miesięcznych rozliczeń.
Dokumenty te są automatycznie dostępne w sekcji "PIT i ZUS" w danym okresie rozliczeniowym.
Dokumenty PIT
Fakturomania wspiera również generowanie dokumentacji podatkowej wymaganej przez Urząd Skarbowy, w tym:
- PIT-4R – zbiorczej deklaracji zaliczek na podatek dochodowy oraz
- PIT-11 – informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy osób z którymi została nawiązana współpraca.
Wszystkie niezbędne dokumenty PIT można wygenerować pod koniec roku w rozliczeniu za miesiąc grudzień. Dodatkowo użytkownicy mogą tworzyć listy płac i rachunki dla umów cywilnoprawnych, co ułatwia kompleksowe rozliczenia.
4) Wsparcie księgowe
W przypadku zdecydowania się na korzystanie z Fakturomanii, w przypadku pytań lub wątpliwości nasi księgowi pozostają do Państwa dyspozycji. Jeżeli zatem pojawiają się pytania dotyczące obsługi technicznej aplikacji, księgowości lub po prostu spółek z o.o., zachęcamy do kontaktu.
5) Czy Fakturomania ma bazę wiedzy, samouczki lub tym podobne materiały?
Jak najbardziej tak, tutaj zachęcamy do zapoznania się z artykułami poświęconymi tematyce spółki z o.o. oraz księgowo-podatkowej, znajdującymi się w bazie wiedzy. Baza wiedzy systemu została podzielona na różne tematyczne sekcje takie jak:
a) Pierwsze kroki i organizacja spółki,
b) Sprawozdania Finansowe i KSeF,
c) Deklaracje podatkowe,
d) Sprzedaż i przychody,
e) Zakupy i koszty,
f) Kadry i płace,
g) Finanse i płatności,
h) Środki trwałe,
i) Kontrahenci,
j) Korekty i wzorce UAT,
k) System i blokady,
l) Księgowość.
6) Jaki jest koszt programu do pełnej księgowości?
a) Moduł księgowości
Wysokość abonamentu jest uzależniona od wybranego pakietu, dostępnych jest kilka pakietów:
1. 0 zł za miesięczny pakiet podstawowy
2. 99 zł netto za pakiet PREMIUM 1M,
3. 279 zł netto za pakiet PREMIUM 3M,
4. 539 zł netto za pakiet PREMIUM 6M,
5. 999 zł netto za pakiet PREMIUM 12M.
b) Moduł przekazywania Elektronicznych Deklaracji Podatkowych - eWysyłka
W Fakturomanii został zintegrowany system przekazywania elektronicznych deklaracji podatkowych. Ma to na celu umożliwienie przekazania Państwa deklaracji podatkowych za pośrednictwem Serwisu zachowując przy tym termin podatkowy do momentu rejestracji przez Podatnika tzw. konta organizacji (umożliwiającego przekazywanie deklaracji podatkowych przy pomocy profilu zaufanego ePUAP) lub nabycia prywatnego certyfikowanego podpisu kwalifikowanego.
W tym celu niezbędne jest złożenie pełnomocnictwa UPL-1 dla pracowników Serwisu w Państwa Urzędzie Skarbowym.
Moduł eWysyłki jest powiązany z dodatkową płatnością, wynagrodzenie za przekazywanie dokumentacji wynosi 5zł netto/dokument, wyróżniamy 4 pakiety e-wysyłek:
1. 20 zł netto za pakiet E-ROZLICZENIA 4 SZT
2. 40 zł netto za pakiet E-ROZLICZENIA 8 SZT
3. 60 zł netto za pakiet E-ROZLICZENIA 12 SZT
4. 120 zł netto za pakiet E-ROZLICZENIA 24 SZT